1. Škodu důkladně zdokumentujte
Jakmile zjistíte škodu, nejprve ji pečlivě zdokumentujte. Pořiďte fotografie, které zachycují celou místnost i detailní záběry jednotlivých poškození. Fotografie jsou klíčovým důkazem pro pojišťovnu, proto se ujistěte, že jsou jasné a dobře viditelné. Je také užitečné pořídit video, pokud je to možné, protože poskytuje komplexnější pohled na rozsah škody.
2. Nahlaste škodu pojišťovně:
Bez zbytečného odkladu škodu nahlaste své pojišťovně. Využijte on-line hlášení. Při hlášení škody mějte připravené všechny důležité informace, jako je číslo pojistné smlouvy, popis škody a odhad jejího rozsahu.
Odkazy na jednotlivé pojišťovny:
Allianz pojišťovna |
Česká podnikatelská pojišťovna |
ČSOB pojišťovna |
Direct pojišťovna |
Generali Česká pojišťovna |
Kooperativa pojišťovna |
Komerční pojišťovna |
UNIQA pojišťovna |
Máme nahlášeno a jaký je další krok?
Sledujte svoji emailovou schránku, a to i spam. Dost často se nám stává, že klient volá, že už to trvá příliš dlouho, že pojišťovna mu stále nic neposlala, ale na druhé straně je pojišťovna, která čeká, až klient dodá požadované dokumenty. A vlastně oba čekají… .
3. Postup při vyklízení:
Můžete začít s úklidem a odstraňováním nepořádku, ale mějte na paměti, že poškozené věci byste neměli vyhazovat hned. Uchovejte je až do doby, kdy přijde likvidátor pojišťovny. Likvidátor potřebuje vidět rozsah škody na vlastní oči, aby mohl správně vyhodnotit pojistné plnění. Pokud je nutné některé věci vyhodit dříve (například z hygienických důvodů), pořiďte předtím co nejvíce fotografií.
Nezapomeňte, že v případě, že si nebudete vědět rady, jsme tu pro Vás a s hlášením Vám rádi pomůžeme.
Autor článku: Ing. Miroslav Pustelník, MBA, EFA