Jak nahlásit pojistnou událost?

Lis 8, 2022Pojištění, Pojištění majetku

Neuběhne týden, aby nám nevolal klient, že se stala pojistná událost a jak ji nahlásit na pojišťovnu?

V dnešní době je asi nejjednodušší způsob online hlášení prostřednictvím webového rozhraní nebo aplikace dané pojišťovny. Považujeme to za vhodnější  způsob než telefonické hlášení, a to hlavně z toho důvodu, že na rozdíl od telefonu máte kopii toho, co jste hlásili, nebo si ji můžete snadno vytvořit vyfocením jednotlivých obrazovek hlášení (a toto vždy doporučujeme). ✅ Tip: Vyfoťte si každou obrazovku hlášení. 

U telefonického hlášení je zase výhodou, že Vám ihned řeknou, zda přijde/nepřijde likvidátor, zda můžete pozvat řemeslníky, dát věci opravit nebo vyčkávat. Můžete klidně online nahlásit a pak zavolat na linku, zda čekat na likvidátora nebo ne.

Co budete k hlášení pojistné události potřebovat?

• Číslo pojistné smlouvy,
• Fotografie (✅ Tip:  Vždy všechno foťte a to ještě předtím, než uklidíte.),
• Popis události (kde!!!, kdy a jak),
• Odhad škody,
• V některých případech protokol od Policie ČR, popř. hasičů,
• Při škodách z odpovědnosti – kontakt na poškozeného. 

Pamatujte u vandalismu, krádeže, loupeže, odcizení je vždy NUTNÉ NEJDŘÍVE přivolat policii. (Stejně tak při srážce se zvěří – u pojištění auta, ale o tom až jindy.) ✅ Nezapomeňte na pravidlo: Nejdříve policie, potom pojišťovna!

Máme nahlášeno a jaký je další krok?

Sledujte svoji emailovou schránku, a to i spam. Dost často se nám stává, že klient volá, že už to trvá příliš dlouho, že pojišťovna mu stále nic neposlala,… :),  ale na druhé straně je pojišťovna, která čeká, až klient dodá požadované dokumenty. A vlastně oba čekají… .

Jaké další dokumenty pojišťovny obvykle požadují?

• Faktury, pokladní doklady o zničené věci (může se stát, že už je nemáte, někdy lze řešit čestným prohlášením,…)
• V případě, že se jedná o opravu prostřednictvím řemeslníka – cenovou nabídku na opravu/ provedení služby,….popř. fakturu za opravu elektrospotřebiče….

A co psát do hlášení? 

Rozhodně nelžete. Pojišťovnám ani nepište žádné 2 stránkové romány, jak k události došlo. Při popisu události buďte struční, jděte k věci. 

✅ Tip: Pokud je to možné, mrkněte ještě před nahlášením do své smlouvy a pojistných podmínek, zkontrolujte si platnost pojistky, její zaplacení a také na “místo pojištění”. 

💡 Příklad pojistné události a výluk: Sklo, sanitární keramika a náhražky skla jsou v dnešní době skoro ve všech pojišťovnách pojišťěny allriskově, tzn. pojišťovnu nezajímá je, čím jste si např. umyvadlo rozbili, ale pokud jej rozbijete při montáži, tak to Vám pojišťovna nezaplatí – jelikož montáž je ve výluce. 

Stejně tak riziko tvz. prodloužená záruka, technická porucha – je fajn vědět, že když si rozbiji mobil nebo pc, tak mi ho pojišťovna zaplatí, ale musíte si jej rozbít doma, pokud se tak stane na Stodolní, tak máte prostě smůlu, tady ho Vaše pojistka nekryje 😉.

Pokud si nejste jistí, jak nahlásit, neváhejte nás kontaktovat, naši specialisté Vám s hlášením rádi pomůžou.

Odkazy na jednotlivé pojišťovny:

Allianz pojišťovna
Česká podnikatelská pojišťovna
ČSOB pojišťovna
Direct pojišťovna
Generali Česká pojišťovna
Kooperativa pojišťovna
Komerční pojišťovna
UNIQA pojišťovna
Hlášení pojistných událostí – majetkové pojištění

Autor článku: Ing. Miroslav Pustelník, MBA, EFA

Co by Vás mohlo zajímat.